ESTATUTS DEL PATRONAT DE LA CATEQUÍSTICA

Capítol I. La denominació, els fins i el domicili

Article 1

El Patronat de la Catequística es va constituir a Figueres, en virtut d’un Decret Eclesiàstic Diocesà de 30 de novembre de 1921. Els estatuts van ser modificats en data 22 de febrer de 1972, inscrits amb el núm. 180 al Registre provincial d’associacions. Aquesta redacció té com a finalitat l’adaptació dels estatuts d’aquesta associació a la normativa actual, d’acord amb la Llei 7/1997, de 18 de juny, d'associacions (DOGC 2.423, d'1 de juliol), i la Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del dret d’associació (BOE núm. 73, de 26 de març).

Article 2

Els fins de l’associació són el foment d’una educació integral dels infants i els joves i l’oferiment d’un servei per a la formació i desenvolupament personal i col·lectiu dels adults. També, la preservació, el foment i la divulgació de la llengua catalana.

Per aconseguir aquests objectius, l’associació utilitzarà els mitjans més idonis i eficaços, però d’una manera especial crearà, estimularà i patrocinarà tota mena d’activitats o seccions especialitzades de tipus cultural i formatiu, d’art, recreatives, de teatre, cinema, música, fotografia, esports, excursionisme, etc., dins un àmbit d’actuació comarcal, concretament l’Alt Empordà. En queda exclòs tot ànim de lucre.

Així mateix, el català serà la llengua principal i preferent en les comunicacions internes i externes de l’entitat, i també dels actes que organitzi.

Article 3

1. El domicili de l’associació és a Figueres, a la ronda Rector Arolas, núm. 4. L’edifici i les instal·lacions són de la seva propietat.

2. L'àmbit d'activitat principal de l’entitat l'assenyala el domicili social. No obstant això, també es considera indicativa de l'àmbit d'activitat qualsevol altra referència geogràfica (sigui de caràcter local, estatal o internacional) relacionada amb les activitats de l'associació.

Capítol II. Els membres de l’associació, els seus drets i les seves obligacions

Article 4

Poden formar part de l’associació totes aquelles persones físiques majors d’edat que presentin una sol·licitud per escrit a la Junta Directiva i hagin pagat la quota d’entrada corresponent. La Junta prendrà una decisió sobre la seva admissió en la primera reunió que tingui lloc després de rebre la sol·licitud, i la farà pública a la primera Assemblea General que es convoqui.

Article 5

Són drets dels membres de l’associació:

1. Assistir amb veu i vot a les reunions de l’Assemblea General. Per tenir dret a vot cal una antiguitat com a soci de, com a mínim, un any.

2. Elegir o ser elegits per als llocs de representació o per exercir càrrecs directius. Per ser president, vicepresident, secretari o tresorer cal una antiguitat de quatre anys, com a mínim. Per ser vocal, només es requereix un any d’antiguitat.

3. Exercir la representació que se'ls confereixi en cada cas.

4. Intervenir en el govern i les gestions, en els serveis i les activitats de l'associació, d'acord amb les normes legals i estatutàries.

5. Exposar a l'Assemblea i a la Junta Directiva tot el que considerin que pugui contribuir a fer més plena la vida de l'associació i més eficaç la realització dels objectius socials bàsics.

6. Sol·licitar i obtenir explicacions sobre l'administració i la gestió de la Junta Directiva o sobre els mandataris de l'associació.

7. Ser escoltats prèviament a l'adopció de mesures disciplinàries.

8. Rebre informació sobre les activitats de l'associació.

9. Fer ús dels serveis comuns que l'associació estableixi o tingui a la seva disposició.

10. Formar part dels grups de treball.

11. Posseir un exemplar dels estatuts.

12. Consultar els llibres de l'associació.

Article 6

Són deures dels membres de l'Associació:

1. Comprometre's amb les finalitats de l'associació i participar activament per assolir-les.

2. Contribuir al sosteniment de l'associació amb el pagament de quotes, derrames i altres aportacions econòmiques que fixen els estatuts, d’acord amb els quals han estat aprovades.

3. Complir la resta d'obligacions que resultin de les disposicions estatutàries.

4. Acatar i complir els acords vàlidament adoptats pels òrgans de govern de l'associació.

Article 7

Es distingeixen diversos tipus de socis: personal, familiar, protector i honorari, tots en igualtat de drets. Els socis personals i familiars són els que paguen les quotes establertes a l’efecte. Pel que fa als primers, únicament el titular té dret a la utilització dels béns i serveis de l’entitat; en el cas dels socis familiars, aquest dret es fa extensiu a tots els familiars que convisquin sota un mateix sostre, però només té dret a votar a l’Assemblea el membre titular. Els socis protectors són aquells que materialitzen el seu desig d’ajudar econòmicament l’associació.

La Junta Directiva pot atorgar, a més, el nomenament de socis d’honor a aquelles persones que, segons el seu criteri, s’hagin fet mereixedores d’aquesta distinció pels serveis prestats a l’associació.

Es crea la figura d’entitat Associada, aquella entitat que tenint personalitat jurídica pròpia, està integrada dins del Patronat de la Catequística, formant part de l’hotel d’entitats, està domiciliada al Patronat, i contribueix el manteniment dels serveis generals mitjançant una quota, i aportant socis a l’entitat acollidora. Les entitats associades no tindran dret a votar a l’Assemblea, però sí que tindran veu.

Article 8

Són causes per ser baixa de l'associació:

1. Per decisió pròpia de la persona interessada, la qual ho ha de comunicar per escrit a la Junta Directiva.

2. Per no satisfer les quotes fixades.

3. Per no complir les obligacions estatutàries.

Capítol III. Govern de l’associació

Article 9

El govern de l’associació serà efectiu a través de:

L’Assemblea General

La Junta Directiva

LA Comissió Econòmica

Article 10

1. L'Assemblea General és l'òrgan sobirà de l'associació; els seus membres en formen part per dret propi i irrenunciable.

2. Els membres de l'associació, reunits en Assemblea General legalment constituïda, decideixen per majoria els assumptes que són competència de l'Assemblea.

3. Tots els membres queden subjectes als acords de l'Assemblea General, incloent-hi els absents, els qui en discrepen i els presents que s'han abstingut de votar.

Article 11

L'Assemblea General té les facultats següents:

a) Modificar els estatuts.

b) Elegir i separar els membres de l'òrgan de govern i controlar-ne l'activitat.

c) Aprovar el pressupost anual i la liquidació de comptes anuals, i també adoptar els acords per a la fixació de la forma i l'import de la contribució al sosteniment de l'associació i aprovar la gestió feta per l'òrgan de govern.

d) Acordar la dissolució de l'associació.

e) Incorporar-se a altres unions d'associacions o separar-se'n.

f) Sol·licitar la declaració d'utilitat pública.

g) Aprovar el Reglament de règim interior.

h) Acordar la baixa o la separació definitiva, amb un expedient previ, dels associats i les associades.

i) Conèixer les sol·licituds presentades per ser soci o sòcia, i també les altes i les baixes d'associats i associades per una raó diferent de la de la separació definitiva.

j) Resoldre qualsevol altra qüestió no atribuïble directament a cap altre òrgan de l'associació. La relació de les facultats que es fa en aquest article té un caràcter merament enunciatiu, i no limita les atribucions de l'Assemblea General.

Article 12

1. L'Assemblea General es reuneix en sessió ordinària com a mínim un cop l'any dins dels mesos compresos entre gener i abril, ambdós inclosos.

2. L'òrgan de govern pot convocar l'Assemblea General amb caràcter extraordinari sempre que ho consideri convenient, i ho ha de fer quan ho sol·liciti un nombre d'associats no inferior al 10%; en aquest cas, l'Assemblea ha de tenir lloc dins el termini de trenta dies a comptar des de la sol·licitud corresponent.

L’Assemblea General de socis, les Assemblees Extraordinàries i les reunions de la Junta es podran celebrar telemàticament, quan la Junta Directiva així ho decideixi. Les convocatòries a aquestes reunions també podran ser dirigides als socis mitjançant sistemes electrònics o digitals i publicades en els mitjans de comunicació que disposi l’entitat, per donar-hi la màxima difusió.

Article 13

1. L'òrgan de govern és qui proposa la convocatòria d’Assemblea, que ha de contenir, com a mínim, l'ordre del dia, el lloc, la data i l'hora de la reunió.

2. La convocatòria s'ha de fer pública quinze dies abans de la data de la reunió, individualment i mitjançant un escrit adreçat al domicili que consti en la relació actualitzada d'associats i associades que ha de tenir l'associació. També es podrà convocar mitjançant un correu electrònic a l’adreça del soci, o aquella que ell designi, segons art. 13.

3. Les reunions de l'Assemblea General, les presideix el president de l'associació. Si no hi és, l'han de substituir, en aquest ordre, el vicepresident o el vocal de més edat de la Junta. Hi ha d'actuar com a secretari qui ocupi el mateix càrrec a la Junta Directiva.

4. El secretari redacta l'acta de cada reunió, que han de signar ell mateix i el president, amb un extracte de les deliberacions, el text dels acords adoptats, el resultat numèric de les votacions i la llista de les persones assistents.

Al començament de cada reunió de l'Assemblea General es llegeix l'acta de la sessió anterior a fi que s'aprovi o s'esmeni. Cinc dies abans, però, l'acta i qualsevol altra documentació ha d'estar a disposició dels socis al local social, o bé a la web de l’entitat.

Article 14

1. L'Assemblea General es constitueix vàlidament sigui quin sigui el nombre de persones associades presents o representades.

2. El 10% dels associats pot sol·licitar a l'òrgan de govern la inclusió en l'ordre del dia d'un o més assumptes per tractar i, si ja s'ha convocat l'assemblea, sempre que ho facin dins el primer terç del període comprès entre la recepció de la convocatòria i la data de la reunió de l’Assemblea. La sol·licitud també es pot fer directament a l'Assemblea, que decideix el que considera convenient, però únicament pot adoptar acords respecte als punts no inclosos en l'ordre del dia comunicat en la convocatòria, si així ho decideix una majoria de les tres quartes parts de les persones presents.

Article 15

1. En les reunions de l'Assemblea General, correspon un vot a cada membre de

l'associació. No a les entitats associades, que no són socis de l’entitat, sinó associades.

2. Els acords es prenen per majoria simple de vots dels socis presents o representats. Per adoptar acords sobre la separació dels membres, la modificació dels estatuts, la constitució d'una federació amb associacions similars o la integració en una de ja existent, cal un nombre de vots equivalent a les dues terceres parts dels assistents. En qualsevol cas, l'elecció de la Junta Directiva, si es presenten diverses candidatures, es fa per acord de la majoria relativa dels socis presents o representats.

3. Les candidatures que es presentin formalment tenen dret a una còpia de la llista dels socis dels seus domicilis i dels seus correus electrònics, certificada pel secretari i amb el vistiplau del president.

Capítol IV. La Junta Directiva

Article 16

1. La Junta Directiva regeix, administra i representa l'associació. La componen el president, el vicepresident, el secretari, el tresorer i els vocals. Aquests càrrecs han de ser exercits per persones diferents.

2. L'elecció dels membres de la Junta Directiva, que han de ser socis individuals o ser el titular en cas dels socis familiars, es fa per votació de l'Assemblea General. Les persones elegides entren en funcions després d'haver acceptat el càrrec.

3. Les candidatures es presentaran a secretaria de l’entitat

4. El nomenament i el cessament dels càrrecs han de ser certificats pel secretari sortint, amb el vistiplau del president sortint, i s'han de comunicar al Registre d'associacions.

5. Els membres de la Junta Directiva no poden dur a terme cap activitat retribuïda per l'associació, ni tenir cap mena de retribució per exercir el seu càrrec.

Article 17

Els membres de la Junta Directiva exerceixen el càrrec durant quatre anys, i es renoven per meitats cada dos anys, sense perjudici que puguin ser reelegits. En la primera renovació, cessen el vicepresident, el secretari i la meitat dels vocals; en la segona renovació, cessen el president, el tresorer i l’altra meitat de vocals, i així successivament.

Les proposicions de nous membres de la Junta Directiva cal fer-les cinc dies abans, com a mínim, que es constitueixi l’Assemblea General extraordinària, i han de ser exposades al local social. Les poden presentar quatre membres, o exmembres, de la Junta Directiva o de la Comissió Econòmica, o bé dotze socis.

Quan hi ha més d’una candidatura per a un mateix càrrec, l’elecció es fa per votació secreta dels assistents, i és elegit el soci que obté més vots. En cas d’empat, guanya l’elecció el soci amb més antiguitat a l’entitat.

El cessament en els càrrecs abans d'extingir-se el termini reglamentari del mandat es pot esdevenir per:

a) dimissió voluntària presentada mitjançant un escrit d’exposició de motius

b) malaltia que incapaciti per a l’exercici del càrrec

c) baixa com a membre de l'associació

d) sanció per una falta comesa en l'exercici del càrrec, imposada d'acord amb el que estableix l'article 38

5. Les vacants que es produeixin en la Junta Directiva s'han de cobrir en la primera reunió de l'Assemblea General que se celebri. Mentrestant, un membre de l'associació pot ocupar provisionalment el càrrec vacant.

Article 18

1. La Junta Directiva té les facultats següents:

a) Representar, dirigir i administrar l'associació de la manera més àmplia que reconegui la Llei; així mateix, complir les decisions preses a l'Assemblea General, d'acord amb les normes, instruccions i directrius que aquesta Assemblea estableix.

b) Prendre els acords que calgui en relació amb la compareixença davant dels organismes públics i per exercir tota mena d'accions legals i interposar els recursos pertinents.

c) Proposar a l'Assemblea General la defensa dels interessos de l'associació.

d) Proposar a l'Assemblea General la defensa de l'establiment de les quotes que els membres de l'associació i les entitats associades han de satisfer.

e) Convocar les assemblees generals, i controlar que es compleixen els acords que s'hi adopten.

f) Decidir si les assemblees són presencials o per sistemes telemàtics i les seves comunicacions

g) Presentar el balanç i l'estat de comptes de cada exercici a l'Assemblea General perquè els aprovi, i confeccionar els pressupostos de l'exercici següent.

h) Contractar els empleats que l'associació pugui tenir.

i) Inspeccionar la comptabilitat i preocupar-se perquè els serveis funcionin amb normalitat.

j) Establir grups de treball per aconseguir de la manera més eficient i eficaç els objectius de l'associació, i autoritzar els actes que aquests grups projectin dur a terme.

k) Nomenar els vocals de la Junta Directiva que s'hagin d'encarregar de cada grup de treball, a proposta dels mateixos grups.

l) Adquirir i alienar amb les limitacions reservades a l'Assemblea extraordinària, ja sigui per títol de compravenda, permuta, cessió o qualsevol altre mitjà permès per la Llei, béns mobles, immobles, sense exceptuar els drets personals i reals; constituir, modificar, extingir i cancel·lar servituds, censos, hipoteques i altres drets, inclòs l’especial d'arrendament; cancel·lar també inscripcions en el Registre de la propietat; fer, renovar i rebre contractes de tota classe; constituir i retirar dipòsits, obrir comptes corrents i de crèdit i disposar dels seus fons; lliurar, girar, acceptar i endossar lletres de canvi i altres documents de crèdit i gir; autoritzar les despeses d'administració; representar jurídicament la societat i, en conseqüència, determinar el que cregui convenient sobre I ‘exercici davant dels jutges i tribunals.

m) Dur a terme les gestions necessàries davant d'organismes públics, entitats i altres persones, per aconseguir:

Subvencions o altres ajuts.

Signatures de convenis amb altres associacions o entitats, sobre les quals caldrà que en doni compte a la primera reunió de l’Assemblea General.

L'ús de locals o edificis que puguin arribar a ser un lloc de convivència i comunicació i també un centre de recuperació ciutadana.

n) Obrir comptes corrents i llibretes d'estalvi a qualsevol establiment de crèdit d'estalvi i disposar dels fons que hi hagi en aquest dipòsit. La disposició dels fons es determina a l'article 29.

o) Resoldre provisionalment qualsevol cas que no hagin previst els estatuts i donar-ne compte en la primera reunió de l’Assemblea General.

p) Qualsevol altra facultat no atribuïble d'una manera específica a algun altre òrgan de govern de l'associació o que li hagi estat delegada expressament.

Article 19

1. La Junta Directiva, convocada prèviament pel president o per la persona que el substitueixi, s'ha de reunir en sessió ordinària amb la periodicitat que els seus membres decideixin, i que en cap cas no pot ser inferior a un mes.

2. S'ha de reunir en sessió extraordinària quan així la convoqui el president, o bé si ho sol·liciten tres dels membres que la componen.

Article 20

1. La Junta Directiva queda constituïda vàlidament si ha estat convocada amb antelació i hi ha un quòrum de la meitat més un dels seus membres.

2. Els membres de la Junta Directiva estan obligats a assistir a totes les reunions que es convoquin, encara que, per causes justificades, poden excusar la seva absència. L'assistència del president o del secretari o de les persones que els substitueixin hi és necessària sempre.

3. La Junta Directiva pren els acords per majoria simple de vots dels assistents.

Article 21

1. La Junta Directiva pot delegar alguna de les seves facultats en una o diverses comissions o grups de treball si compta, per fer-ho, amb el vot favorable de dos terços del seus membres.

2. També pot nomenar, amb el mateix quòrum, un o uns quants mandataris per exercir la funció que els confiï, amb les facultats que cregui oportú conferir-los en cada cas.

Article 22

Els acords de la Junta Directiva s'han de fer constar en el llibre d'actes i cal que els signin el secretari i el president. Aquest llibre d’actes pot ser substituït per un arxiu digital. A l’inici de cada reunió de la Junta Directiva, cal llegir l'acta de la sessió anterior perquè s'aprovi o es rectifiqui, si escau.

Capítol V. El president i el vicepresident

Article 23

1. Són pròpies del president les funcions següents:

a) Dirigir i representar legalment l'associació, per delegació de l'Assemblea General i de la Junta Directiva.

b) Presidir i dirigir els debats, tant de l'Assemblea General com de la Junta Directiva.

c) Emetre un vot de qualitat decisori en els casos d’empat.

d) Establir la convocatòria de les reunions de l’Assemblea General i de la Junta Directiva.

e) Visar les actes i els certificats confeccionats pel secretari de l’associació.

f) Assumir les atribucions restants pròpies del càrrec i aquelles per a les quals el deleguin l’Assemblea General o la Junta Directiva. El president ha de respondre de la seva actuació davant de la Junta i de l’Assemblea General.

2. El president és substituït, en cas d’absència o malaltia, pel vicepresident o el vocal de més antiguitat de la Junta, per aquest ordre.

Capítol VI. El tresorer i el secretari

Article 24

Són funcions del tresorer portar la comptabilitat general de l’entitat, custodiar i controlar els recursos de l’associació i elaborar el pressupost, el balanç i la liquidació de comptes. Portar un llibre de caixa. Signar els rebuts de quotes i altres documents de tresoreria. Portar la signatura bancària de l’associació, els xecs de la qual pot lliurar conjuntament amb el president o secretari. Pagar les factures aprovades per la Junta Directiva, les quals han de ser visades prèviament pel president, i ingressar el que sobra en dipòsits oberts en establiments de crèdit o d’estalvi. Formular, juntament amb el secretari, la memòria anual de la Junta Directiva i el balanç general de fi d’exercici, així com la confecció del pressupost i la seva liquidació. Comunicar al president i a la Junta Directiva qualsevol incompliment o irregularitat que es produeixi en cobraments i, en general, en la gestió econòmica de l’entitat.

Article 25

El secretari ha de custodiar la documentació de l’associació, aixecar, redactar i signar les actes de les reunions de l’Assemblea General i la Junta Directiva, redactar i autoritzar els certificats que calgui lliurar i també portar el llibre de registre de socis. Ha de despatxar amb el president la correspondència oficial i fer-se càrrec de la correspondència de l’associació, així com d’aquells altres assumptes que siguin de la seva competència.

.

Capítol VII. Les seccions, comissions o grups de treball i entitats associades

Article 26

La creació i constitució de qualsevol secció, comissió o grup de treball, l’han de plantejar els membres de l’associació que vulguin formar-los, els quals ho han de comunicar a la Junta Directiva i explicar les activitats que es proposen dur a terme.

La Junta Directiva s’ha de preocupar d’analitzar les diferents seccions, comissions o grups de treball.

Les seccions són uns ens autònoms dins del Patronat i funcionen amb independència, i poden tenir economies separades o no. Utilitzaran el NIF del Patronat de la Catequística, i tindran el dret es destini una partida per elles al pressupost general de l’entitat.

Cada secció nomena un representant que, alhora, és nomenat vocal d’aquesta secció a la Junta Directiva. Cas que la Junta Directiva no accepti la proposició de representant de la secció, ha de presentar una terna de socis que en siguin components perquè els membres de la secció elegeixin. La Junta general ha d’acceptar un. Els vocals encarregats de cada secció han de presentar a la Junta Directiva un informe detallat de les seves actuacions.

Article 27

Es considerarà una entitat associada, aquella entitat amb personalitat jurídica pròpia, que

vulgui associar-se amb el Patronat de la Catequística, signant un conveni, acceptant els estatuts i reglaments de l’entitat, així com els seus principis ètics i morals, complint amb les obligacions fiscals reglamentàries i que per llei li pertoca com entitat, i pagant una quota, que aprovarà l’Assemblea General a proposta de la Junta de Govern. Aquesta quota podrà ser substituïda si l’entitat associada aporta cinc socis al Patronat de la Catequística. Aquesta condició caldrà que sigui sostinguda en el temps.

Capítol VIII. El règim econòmic

Article 28

El patrimoni del Patronat de la Catequística, és de 318.000 euros; i el componen les finques següents inscrites en el Registre de la Propietat de Figueres:

1. Finca 4.135, Tomo 2.762, Llibre 348

2. Finca 3.465, Tomo 1.486, Llibre 108

3. Finca 15.573, Tomo 2.582, Llibre 291

Article 34

Els recursos econòmics de l'associació es nodreixen de:

a) Les quotes que fixa l'Assemblea General per als seus membres, i entitats associades

b) Les subvencions oficials o particulars

c) Les donacions, les herències o els llegats

d) Les rendes del patrimoni mateix o bé d'altres ingressos que es puguin obtenir

Article 29

Tots els membres de l'associació tenen l'obligació de sostenir-la econòmicament, mitjançant quotes o derrames, de la manera i en la proporció que determini l'Assemblea General, a proposta de la Junta Directiva.

L'Assemblea General pot establir quotes d'ingrés, quotes periòdiques mensuals que s'abonaran per mesos, trimestres, semestres o anualment, segons el que disposi la Junta Directiva, i quotes extraordinàries.

Article 30

L'exercici econòmic coincideix amb l'any natural i es tanca el 31 de desembre

Article 31

En els comptes corrents o llibretes d'estalvis obertes en establiments de crèdit o d'estalvi hi han de figurar les signatures del president, el tresorer i el secretari.

Per poder disposar dels fons, n'hi ha prou amb dues firmes, una de les quals ha de ser la del tresorer o la del president. L’entitat també podrà fer servir els serveis telemàtics de què disposi l’entitat bancària per fer pagaments i transaccions amb els requisits que estableix aquest mateix article.

Capítol IX. El règim disciplinari

Article 32

L'òrgan de govern pot sancionar les infraccions comeses pels socis que incompleixin les seves obligacions.

Aquestes infraccions es poden qualificar de lleus, greus i molt greus, i les sancions corresponents poden ser des d'una amonestació fins a l’expulsió de l'associació, segons el que estableixi el Reglament intern.

El procediment sancionador s'inicia d'ofici o bé a conseqüència d'una denúncia o comunicació. En el termini de deu dies, la Junta Directiva nomena un instructor, que tramita l'expedient sancionador i proposa la resolució en el termini de quinze dies, amb audiència prèvia del presumpte infractor. La resolució final, que ha de ser motivada i aprovada per dues terceres parts dels membres de la Junta Directiva, l'adopta aquest òrgan de govern també dins d'un període de quinze dies.

Contra les sancions per faltes greus i molt greus acordades per la Junta Directiva, les persones interessades hi poden recórrer, si el Reglament intern estableix el procediment per fer-ho, davant la primera Assemblea General que es convoqui.

Capítol X. La dissolució

Article 33

L'associació pot ser dissolta a proposta de la Junta Directiva, i si ho acorda l'Assemblea General, convocada amb caràcter extraordinari expressament per a aquest fi, i amb vot favorable del 95% dels socis de l’entitat en primera convocatòria. Aquest percentatge, en segona convocatòria es fixa en el 90% social i el vot favorable del 85% dels assistents.

Article 34

1. Un cop acordada la dissolució, l'Assemblea General ha de prendre les mesures oportunes tant pel que fa a la destinació dels béns i drets de l'associació, com a la finalitat, l'extinció i la liquidació de qualsevol operació pendent.

2. Acordada la dissolució, l'Assemblea està facultada per elegir una comissió liquidadora d’entre els membres de la Junta Directiva, la Comissió Econòmica i el consiliari.

3. Els membres de l'associació estan exempts de responsabilitat personal. La seva responsabilitat queda limitada a complir les obligacions que ells mateixos han contret voluntàriament.

4. En la compravenda dels immobles de l’associació, l’Ajuntament de Figueres hi té preferència davant de tercers compradors –tenint en compte que els destinarà a

equipaments per a la ciutat–, sempre que equipari la seva oferta a la millor de les presentades.

5. En cas de produir-se la dissolució de l’entitat, l’immoble passaria a ser propietat de l’Ajuntament de Figueres, que el destinarà a usos de caràcter cultural i social, mantenint els objectius i les finalitats que fixa l’article 2 dels Estatuts del Patronat de la Catequística.

Figueres,

DILIGÈNCIA:

Aquesta modificació d’estatuts ha estat aprovada a l’Assemblea Extraordinària del Patronat de la Catequística el

Vist i plau,

President Secretària